August 29, 2012

Cara-Cara Wing Clip Burung Kesayangan Anda !!


Assalamulaikum dan selamat sejahtera

Ni cara-cara saya clip burung-burung parrots, tk kisah samada bersize kecil or besar.



Ada 2 Cara sebenarnya tapi saya tk praktik kan cara yg satu lg sbb burung still bole terbang walaupun dh clip. so mudah saja caranya ..anda bole ikut cara yg saya dh praktikkan ini.

Cara-caranya :
1) Serkup je kepala diaorg ngn towel sbb depa ni gigit.
2) ambil gunting tajam
3) potong " primary wing " - dari luar No1 - No 4
4) Jangan potong " Secondary Wing " .Anda cuma potong sama paras dgn secondary wing sahaja.

Selamat Mencuba

Sekian.

1 comment:

  1. cantiklah pak teh. itu hari burung saya terbang pastu hinggap pada orang lain yg tak dikenali. nasib baik saya kejar kemudiannya. kalau x orang tu dah nak ambik buat keluarga angkat dah. abgdin.

    ReplyDelete